صفحه اصلی / اسباب بازی / اسباب بازی های دخترانه و اسباب بازی های پسرانه

اسباب بازی های دخترانه و اسباب بازی های پسرانه

چرا بازی با «اسباب بازی های پسرانه» و «اسباب بازی های دخترانه» برای بچه ها خوب است؟

من واقعاً معتقدم که بچه ها بدون توجه به جنسیتشان از دسترسی به مجموعه متنوعی از اسباب بازی ها سود می برند. محققان علاقه دارند که بگویند “اسباب بازی ها کلمات کودک هستند.” اگر چنین است، چرا وسیع ترین واژگانی را که می توانیم در اختیار آنها قرار ندهیم؟ در این مقاله، من به بررسی این موضوع خواهم پرداخت که آیا واقعاً چیزی به نام «اسباب‌بازی‌های پسرانه» و «اسباب‌بازی‌های دخترانه» وجود دارد یا خیر و برخی از مزایای دادن گزینه‌های بازی بیشتر به بچه‌ها از هر جنسیت را به اشتراک می‌گذارم.

بازی پسرانه اسباب بازی دخترانه
بازی پسرانه اسباب بازی دخترانه 6 Copy

افسانه های رایج در مورد تربیت پسر

چندی پیش در مقاله ای در مورد داستان های همسران پیر در مورد تربیت پسرها نقل قول شد. در حالی که هر کس به عنوان والدین ارزش های متفاوتی دارد، برخی از ایده های پیش فرضی که ما در مورد پسران داریم ممکن است نه تنها قدیمی باشد، بلکه در واقع بر سلامت روان آنها تأثیر منفی بگذارد. ما بسیاری از ایده‌های خود را در مورد جنسیت از والدین خود به ارث برده‌ایم، که باعث می‌شود بررسی نشدن آن‌ها آسان شود. تأثیر آن‌ها بر رفتار ما نیز می‌تواند بسیار ظریف باشد و ممکن است ایده‌های غیر مفیدی را بدون اینکه متوجه باشیم به بچه‌ها منتقل کنیم.
یکی از تصورات غلط رایجی که در مطب درمانی خود می‌شنوم این است که بازی با اسباب‌بازی‌های کلیشه‌ای «دخترانه» ممکن است برای پسران آسیب‌رسان باشد یا آنها را در مورد نقش جنسیتی‌شان گیج کند. والدین گاهی اوقات نگران علاقه فرزند پسر به عروسک های کودک یا ساخت جواهرات هستند، یا ابراز می کنند که می خواهند مطمئن شوند که فرزندشان پسر بودن را درک می کند.

آیا بازی با اسباب بازی های دخترانه باعث سردرگمی پسر می شود؟

من نمی توانم هیچ تحقیقی پیدا کنم که نشان دهد بازی با اسباب بازی ها بر جنسیت کودک تأثیر دارد. بچه ها در اوایل زندگی جنسیت خود را در حدود دو سالگی تشخیص می دهند. بسیاری از روانشناسان معتقدند که کودکان اساساً با مشاهده رفتار بزرگسالان در زندگی خود، جنسیت را یاد می گیرند. در حالی که اسباب‌بازی‌ها می‌توانند به کودکان کمک کنند تا احساسات خود را بیان کنند، ایده‌های جدید را کشف کنند و آموخته‌های خود را مرور کنند، اما اسباب‌بازی‌ها قدرت شکل‌دهی به هویت جنسیتی کودک را ندارند.

شایان ذکر است که بسیاری از دختران با اسباب‌بازی‌های پسرانه بازی می‌کنند، از ورزش‌های خشن و «مردانه» بیشتر لذت می‌برند و به بازی دخترانه علاقه‌ای ندارند. بیشتر مردم نگران این هستند که اسباب بازی های پسرانه بر هویت جنسی او تأثیر بگذارد. به نظر می رسد فکر کردن در مورد لذت بردن دختران از “اسباب بازی های پسرانه” آسان تر از زمانی است که نقش ها برعکس می شوند. بسیاری از اینها ممکن است ریشه در ایده های قدیمی درباره مردانگی داشته باشد که برای پسران امروزی چندان مفید نیستند.

بازی پسرانه اسباب بازی دخترانه 2
بازی پسرانه اسباب بازی دخترانه 5

اسباب بازی های مختلف مهارت های متفاوتی را آموزش می دهند

بچه ها از طریق اسباب بازی هایی که با آنها بازی می کنند، جهان و پیرامون خود را درک میکنند و توانایی های شناختی خود را توسعه می دهند. تحقیقات نشان داده است که اسباب‌بازی‌هایی که هدفشان دختران و پسران است، به هر جنسیت درس‌های متفاوتی می‌آموزد و آنها را تشویق می‌کند تا انواع مختلفی از مهارت‌ها را از طریق بازی توسعه دهند. اگر هدف شما این است که فرزندتان با مهارت‌های شناختی، خلاقانه و فضایی قوی رشد کند، منطقی است که اسباب‌بازی‌هایی را تهیه کنید که همه این نوع یادگیری را تقویت کند.

چگونه «اسباب‌بازی‌های دخترانه» رشد کودک را شکل می‌دهند

با توجه به یک مطالعه بر روی اسباب بازی های دخترانه و پسرانه، اسباب بازی های “دخترانه” بیشتر بر جنبه ظاهری و جذابیت تمرکز دارند. آنها همچنین بیشتر به ترویج بازی های مراقبتی و کمک به کودکان در نقش آفرینی مهارت های خانگی مانند آشپزی و نظافت کمک می کردند. اگر به یک دختر بچه فقط اسباب بازی های فوق العاده دخترانه داده شود، ممکن است مهارت های پرورشی خود را به شدت توسعه دهد اما سایر زمینه های رشد را از دست بدهد. او همچنین ممکن است این ایده را درک کند که اگر با اسباب‌بازی‌هایی احاطه شده باشد که این ویژگی را تشویق می‌کنند، ظاهرش باید در اولویت باشد.

بازی پسرانه اسباب بازی دخترانه 1

چگونه «اسباب‌بازی‌های پسر» رشد کودک را شکل می‌دهند؟

بلوک ها به پسران و دختران در مورد روابط فضایی آموزش می دهند.

همین مطالعه نشان داد که اسباب‌بازی‌های پسرانه به احتمال زیاد رقابتی، تهاجمی و تشویق به ریسک‌پذیری در طول بازی هستند. اسباب‌بازی‌های پسرانه نیز بیشتر به کودکان در مورد روابط فضایی، علم و نحوه ساختن سازه‌ها آموزش می‌دادند. اگر به یک پسر کوچک فقط اسباب بازی های بیش از حد مردانه داده شود، ممکن است در معرض بازی های خشونت آمیز زیادی قرار گیرد که می تواند واکنش های تهاجمی تر را در زندگی واقعی ترغیب کند. او همچنین ممکن است برخی از مهارت‌های پرورشی و خانواده‌محور را که توسط اسباب‌بازی‌های دخترانه‌تر ارائه می‌شود، از دست بدهد، که مهارت‌های مهمی برای شوهران و پدران آینده است.

جالب توجه است، این مطالعه به این نتیجه رسید که اسباب‌بازی‌هایی که بهترین غنی‌سازی شناختی، هنری، موسیقایی و جسمی را برای بچه‌ها فراهم می‌کنند، اسباب‌بازی‌های خنثی جنسیتی یا کمی پسرانه هستند. این بدان معناست که داشتن انواع اسباب‌بازی‌های خنثی‌تر در خانه، همراه با چند مورد شدیداً «دخترانه» یا «پسرانه»، راه خوبی است تا اطمینان حاصل شود که بچه‌ها فرصت‌هایی برای توسعه همه مهارت‌های مورد نیازشان در زمان رشد دارند.

بازی پسرانه اسباب بازی دخترانه 3

اگر پسرم واقعاً سوار کامیون باشد یا دخترم باربی را دوست داشته باشد، چه می‌شود؟

خوبه! بسیاری از بچه‌های کوچک واقعاً از اسباب‌بازی‌هایی که برای جنسیتشان طراحی شده‌اند لذت می‌برند و جذب آن‌ها می‌شوند. مطالعه روی نوزادان نشان داد که نوزادان از 9 ماهگی شروع به ترجیح اسباب‌بازی‌های جنسیتی می‌کنند. این ممکن است به این معنی باشد که تفاوت‌هایی در زیست‌شناسی بین پسران و دختران وجود دارد که باعث می‌شود پسران بیشتر به اسباب‌بازی‌های چرخ‌دار و قطعات متحرک علاقه‌مند شوند، در حالی که دختران بیشتر بازی‌های ریز حرکتی و پرورشی را ترجیح می‌دهند.

با این حال، تحقیقاتی نیز وجود دارد که نشان می‌دهد بچه‌ها از بزرگسالان یاد می‌گیرند که با چه اسباب‌بازی‌هایی بازی کنند. در مطالعه‌ای روی بچه‌های 4 تا 7 ساله، عکس‌هایی از بچه‌ها در حال بازی با اسباب‌بازی‌ها به آنها نشان داده شد : یک گروه عکس‌های پسران و دخترانی را دیدند که با اسباب‌بازی‌های جنسیتی بازی می‌کردند، در حالی که گروه دیگر عکس‌هایی از کودکانی را دیدند که با هم بازی می‌کردند. . بعداً محققان از بچه ها پرسیدند که پسران و دختران باید با چه اسباب بازی هایی بازی کنند. کودکانی که عکس‌های بازی بچه‌ها با اسباب‌بازی‌های غیرجنسی را دیده بودند، بیشتر از بچه‌هایی که عکس‌های تقسیم‌بندی شده جنسیتی دیده بودند، می‌گفتند که هر کودکی می‌تواند با هر اسباب‌بازی بازی کند.

نکته پایانی : اگر یک پسر یا یک دختر دارید، عالی است! آنچه را که آنها دوست دارند جشن بگیرید و تعدادی اسباب بازی بی طرف جنسیت تهیه کنید تا به آنها کمک کند یادگیری خود را گسترش دهند. اگر پسری دارید که عاشق عروسک است یا دختری که عاشق کامیون است، این هم عالی است! فرصت هایی را برای همه بچه ها فراهم کنید تا افق های خود را گسترش دهند و به آنها بگویید که برای دخترها و پسرها اشکالی ندارد که با هر اسباب بازی که دوست دارند بازی کنند.

درباره نویسنده :

دیدگاهتان را بنویسید