صفحه اصلی / بازی های فکری
9dea84403313e40d9bb9d09d152bddb5

بازی های فکری

همانطور که می‌دانید یک فرد موفق در جامعه نیازمند داشتن تفکری پویا و کارآمد است، همچنین رشد و توانایی فکری و مغزی انسان از سنین کودکی تا بزرگسالی ادامه دارد، برای بیان مثالی از این توانمندی‌ها می‌توان قدرت تمرکز ، تحلیل و بررسی، پیش بینی، حافظه بصری و توانمندی حل مسئله را نام برد. همین طور روش‌های مختلفی برای تقویت فکر انسان وجود دارد و یکی از بهترین روش‌ها، بکارگیری از ابزاری‌های بازی است که فکر انسان را درگیر می‌کند، به این بازی‌ها، بازی فکری اطلاق می‌شود. در این مقاله سعی داریم ابعاد مختلف بازی‌های فکری از جمله تعریف، تاریخچه، گروه سنی، تأثیرات و نکات حائز اهمیت در هنگام خرید بازی فکری را تشریح کنیم و همچنین توضیحاتی در خصوص نحوه خرید بازی فکری بدهیم و در انتها لیستی از بهترین بازی های فکری و کارکرد آنها و معرفی نهادهای دولتی و خصوصی در این حوزه را خدمتتان ارائه کنیم.

تعریف بازی فکری

بازی‌های فکری به هر نوع فعالیت ذهنی هدفدار که به ‌صورت فردی یا گروهی اطلاق می‌شود که بتواند تأثیرات مثبت قابل قبولی را در ذهن، روحیه، شخصیت و زندگی هر انسانی؛ بدون در نظر گرفتن عواملی مانند سن، جنس، نژاد و وضعیت جسمانی ایجاد کند و باعث تمرکز در فرد گردد.  بازی‌های فکری در حین ایجاد کردن لذّت و شادابی موجب به چالش کشیده شدن توان فکری، تمرکزی، IQ و EQ فرد نیز می‌شود و به مرور باعث تعالی فرد در این توانایی‌ها هم خواهد شد. بازی‌های فکری هر کدام به نسبت دسته بندی و نوع خود بر یک یا چند بخش از قدرت‌ها و توانایی‌های مغز و ذهن تاثیرگذار هستند. به طور مثال بازی‌های استراتژیک قدرت تحلیل و محاسبات، قدرت پیش بینی و حس ششم ، قدرت ریسک پذیری و…را درگیر می‌کنند و در صورت استمرار آن باعث تقویت این بخش‌ها در مغز و ذهن می‌شوند. بازی‌های فکری از جمله بازی‌هایی می‌باشند که با توجه به نام آن بر اساس فکر و تمرکز انسان انجام می‌گیرند.

unnamed

تاریخچه بازی فکری

تاریخچه بازی فکری به سال‌های قبل از میلاد بر می‌گردد، محققان بر این باور هستند که یکی از اولین طرفدارهای بازی‌های فکری، ریاضیدان یونانی ارشمیدس است. او از مطرح کردن چالش‌های متفاوت بسیار لذت می‌برده و همسن و سالان خود را نیز برای حل این چالش‌ها مدام درگیر می‌کرده است. پس از آن نیز مطرح شدن این نمونه از سوال‌های چالش برانگیز در میان افراد بسیار رواج پیدا کرد و تا جایی حس هیجان و شادی را در میانشان ایجاد کرد که پس از مدتی اسباب بازی‌هایی با این ویژگی چالش برانگیز بودن طراحی و وارد بازار شد. هم اکنون نیز برخی از اینگونه بازی‌ها را با نام‌‌های بازی تافل، بازی ملاکین، بازی وایکونتاپالی، موریس نه نفره و… می‌توان  نام برد.

طبقه بندی بازی‌های فکری

لازم است بدانید که بازی‌های فکری انواع و اقسام متفاوتی دارند و هر کدامشان بر این اساس نیز تأثیرات متفاوتی را بر روی ذهن و هوش افراد می‌گذارند که در ادامه ما شما را با انواع آنها آشنا خواهیم کرد.

بازی‌های فکری صفحه‌ایی یا رومیزی ( Board Games)

بازی‌های رومیزی یا بازی‌های تخته‌ای به بازی‌هایی گفته می‌شود که روی یک سطح از پیش طراحی شده (کاغذی، پارچه‌ای یا تخته‌ای) انجام می‌شود. ابلون، اتللو، کریدور و کتان نمونه‌ای از بازی‌های صفحه‌ای یا رومیزی می‌باشند.

بازی‌های فکری پازلی (Puzzle Games)

بازی های پازلی ابتکار و دانش فرد را مورد سنجش قرار می دهد و قطعات با یک روش منطقی کنار هم قرار می‌گیرد تا راه حل صحیح پازل به دست آید. پازل های مسطح، پازل های 3 بعدی و روبیک نمونه‌ای از بازی‌های فکری پازلی می باشند.

بازی‌های اتاق فرار (Escape room)

 بازی گروهی فعالیت محوری است که در آن بازیکنان با کشف سرنخ‌ها، حل معماها و پردازش اطلاعاتی که از محیط دریافت می‌دارند در مدتی محدود به سمت هدفی مشخص حرکت می‌کنند.

بازی‌‌های کارتی(Card Games)

بازی‌هایی که با پخش کردن تعدادی کارت بین بازیکنان صورت می‌گیرد و هر فرد باید با بررسی و تحلیل از عملکرد بازیکن های دیگر کارت مناسبی را  رو کند. بازی اونو، استوژیت، دکتر اکتشاف، تیزبین نمونه‌ای از بازی‌های کارتی می‌باشند.

بازی‌های فکری کاغذی و نوشتاری (Paper and Pencil Games)

به بازی‌هایی که حضور کاغذ و قلم در آن جزو وسایل مورد نیاز آن می‌باشد و افراد در حین بازی باید مواردی را یادداشت نمایند تا بتوانند بازی را پیش ببرند، بازی‌های فکری کاغذی و نوشتاری می‌گویند. نمونه‌ای از بازی‌های فکری کاغذی و نوشتاری سودوکو و انواع جداول کلمات می‌باشد.

بازی های مهارتی حرکتی (Game of Physical Skill)

به بازی‌هایی که فرد در حین بازی باید مهارت‌ حرکتی ظریفی داشته باشد تا بتواند قطعات اسباب بازی را با دقت و بدون ایجاد فرو ریختن یا بهم خوردن ترتیب و نظم آنها حرکت دهد بازی‌های مهارتی حرکتی می‌گویند. جنگا، برج هانوی و کاپوچینو نمونه‌ای از بازی‌های مهارتی حرکتی می باشند.

بازی‌های نقش آفرینی(Role-playing game)

بازی است که در آن افراد نقش یک شخصیت خیالی و بعضاً حقیقی را به عهده گرفته و با آن به انجام بازی می‌پردازد. پانتومیم، و بازی گروهی مافیا نمونه‌ای از بازی‌های نقش آفرینی می‌باشد.

1 70
448333
بازی کریدور بلوط IMG 0322
بازی مافیا جیبی دراگون 1
1002 2 هوپا
iStock 000005385085Medium 1261x840 1
set of illustrations of people all ages free vector

بازی‌های فکری‌ برای چه رده‌های سنی مناسب می‌باشند

بازی فکری نوعی معما است که برای حل آن معمولاً به تفکر غیر متعارفی نیاز است و از همان کودکی به ما معرفی می‌شود. معلمان معمولاً به عنوان فعالیت‌های سرگرم‌کننده در مدرسه، برنامه‌ها و بازی‌های فکری را برگزار می‌کنند تا به کودکان کمک کنند که در کنار یک تجربه سرگرم کننده با همکلاسی‌هایشان، ذهن خود را تقویت‌کنند و تیزبینی بیشتری داشته ‌باشند. اما بازی‌های فکری فقط برای کودکان لذت‌بخش نیست، بلکه بزرگسالان نیز از آن لذت می‌برند و برای آنان نیز مفید می‌باشد. بنابراین به هر شخصی از کودک تا نوجوان و بزرگسال توصیه می‌شود که از این پرورش‌دهنده‌های ذهن استفاده‌کنند و لحظات شاد و مهیجی را برای خود به تنهایی و یا در کنار دوستان و آشنایانشان ایجاد نمایند.

تأثیرات بازی‌های فکری

همان طور که گفته شد بازی‌های فکری با توجه به انواع و اقسام متفاوتی که دارند تأثیرات متفاوتی را هم در حین بازی بر روی بازیکنان می‌گذارند و باعث ارتقای هوش و ذهن افراد می‌شوند. در ادامه مطلب به تحلیل این تأثیرات و فواید پرداخته‌ایم و آنها را به طور کامل توضیح و مورد و بررسی قرار داده‌ایم.

تأثیرات بازیهای فکری بر رشد ذهنی کودک

1-تقویت قوای ذهنی با ایجاد هماهنگی بین چشم و دست

در سنین نوپایی کودکان نیازمند فعالیت‌هایی هستند که باعث ایجاد هماهنگی بین اعصاب و عضلات بدن شود. تمام بازی‌هایی که باعث رشد حرکت و تقویت عضلات کودک می‌شود در دسته بازی‌های فکری مناسب آن سن قرار می‌گیرد. خرید بازی فکری برای کودکان از همان سنین نوپایی می‌تواند کودک را در مسیر رشد منظم قرار دهد و کمک کند که والدین یک برنامه آموزشی مبتنی بر بازی را انتخاب کنند.

2-آموزش عمیق و ماندگار مفاهیم درسی به دانش آموزان

امروزه سیستم‌های برتر آموزشی دنیا به سمت آموزش مبتنی بر بازی حرکت کرده‌اند و مفاهیم درسی را با انواع ابزارهای کمک آموزشی به دانش آموزان می‌آموزند. متأسفانه مدارس ما به دلیل تراکم زیاد دانش آموزان و عدم دانش صحیح در این امر، چندان موفق عمل نمی‌کنند، پس والدین بهتر است خودشان این خلأ را با بازی‌های فکری و سرگرمی‌های آموزشی جبران کنند تا کودک از درس خواندن و آموزش لذت ببرد.

3-لذت بخش نمودن آموزش برای کودکان

یکی دیگر از فواید بازی‌های فکری  این است که والدین با استفاده از بازی‌ها و سرگرمی‌های آموزشی می‌توانند به راحتی مفاهیمی مانند شمارش، رنگ ها، جهت ها، اشکال هندسی و مهارت‌های اساسی را به کودکان خردسال بیاموزند. این مفاهیم در طول بازی بارها و بارها تکرار می‌شوند و به راحتی در ذهن کودک نقش بسته و در خاطرش می‌مانند. در بخش بازی‌های فکری و آموزشی می‌توانید تعداد زیادی از این بازی‌ها را پیدا کنید.

4-افزایش خلاقیت و نیروی تخیل در کودکان

بازی کردن با ابزارهای ساده نظیر آجره‌های لگو یا کیت‌های متشکل از قطعات ساختنی به همراه پیچ و مهره، به دلیل ایجاد فضایی باز و آزاد برای پیاده کردن تصورات ذهنی، نیروی تخیل کودکان را پرورش می‌دهد. بازی‌های فکری ساختنی باعث می‌شوند کودکان بتوانند هر آنچه که در دنیای خیال می‌بینند را به راحتی به واقعیت تبدیل کنند. به همین دلیل یکی از فواید بازی‌های فکری برای کودکان افزایش خلاقیت است، این قدرت خلاقیت در بزرگسالی می‌تواند زمینه ساز اختراعات و اکتشافات مهم و تأثیر گذاری باشد.

تأثیرات بازی‌های فکری در رشد اجتماعی کودک

1-افزایش تعامل با همسالان و کاهش گوشه گیری

هر چه پیش می‌رود خانواده‌ها کم جمعیت‌تر می‌شوند یا جمع‌های کودکان خلوت‌تر و بی سر و صداتر می‌گردد. این امر باعث گوشه گیری کودکان شده و فرایند رشد اجتماعی آنان را کند می‌کند. بازی‌های فکری به سبب تعاملی بودنشان باعث می‌شوند کودک در جمع‌های کوچک هم بتواند راهی برای برقراری ارتباط با همسالان یا بزرگترها پیدا کند و رشد اجتماعی او را تسریع می‌کند. اهمیت بازی‌های فکری به خصوص در سنین نوجوانی بیشتر مشخص می‌شود چرا که در این سن نوجوانان نیاز به تعامل سالم با والدین و همسالان دارند و بازی‌های فکری با استفاده از مکانیسم مشارکت و تخلیه هیجان می‌توانند این تعامل را به خوبی ایجاد کنند.

2-تقویت مهارت‌های اجتماعی از طریق بازی

اسباب بازی‌های فکری به واسطه قرار دادن کودکان در جمع ، آزمون و خطا، تعامل با همسالان، مذاکره و روحیه تلاشگری را تقویت می‌کنند. کودک در طی بازی، بارها شکست و پیروزی را تجربه می‌کند و از هر شکست چیزی می‌آموزد که در فرایند کسب تجربه روحیه او را قوی می‌کند. مسئولیت پذیری یکی دیگر از فواید بازی‌های فکری است که به واسطه انتخاب‌های کودکان در فرآیند بازی تبعاتی را به دنبال دارد و باعث می‌شود کودک بیاموزد که در طی یک فرآیند هر نتیجه‌ای که حاصل می‌شود نتیجه انتخاب خود ما در آن مسیر است.

3-جایگزین مناسبی برای بازی‌های کامپیوتری

در دنیای امروز که با سیطره هرچه بیشتر فناوری‌های دیجیتال و زندگی الکترونیکی مواجه هستیم، کودکان بیشتر در بازی‌های کامپیوتری غرق می‌شوند و زمان زیادی را به روابط غیر حقیقی در دنیای مجازی می‌پردازند. این امر در دراز مدت باعث عدم تمرکز، فرار از قرار گرفتن در محیط‌های اجتماعی حقیقی و گوشه گیری می‌شود. بازی‌های فکری محیطی مساعد برای قرار گرفتن در جمع همسالان، یافتن اشتراکات و سلایق و ارتباط‌های حقیقی و ملموس ایجاد می‌کند.

4-آموزش اصل همکاری و فعالیت‌های گروهی

بر هیچکس پوشیده نیست جامعه‌ای در مسیر پیشرفت است که اعضای آن توانایی همکاری و پیشبرد اهداف کلی آن جامعه را داشته باشند. بازی‌های فکری با ایجاد روحیه مشارکت و کار گروهی می‌توانند بهترین راه برای آموزش همکاری و در نظر گرفتن منافع  جمعی به جای منافع شخصی باشند. امروزه بازی‌های فکری مشارکتی بخش ویژه‌ای را در دنیای بازی‌های دسته جمعی به خودشان اختصاص داده‌اند و طرفدارهای بسیار دارند. یکی از فواید بازی‌های فکری دسته جمعی ایجاد تعاملات مثبت و سازنده، تقویت روحیه همکاری و مشارکت جمعی و تبادل ایده‌ها و نظرات است.

185914781 H
socialize kids at school
young gamer with head in hands1

تأثیرات روانی و خانوادگی بازی های فکری

1-تقویت اعتماد به نفس و خودباوری در کودکان

آنچه روحیه اعتماد به نفس کودک را تقویت می‌کند توانستن هاست. والدین با انتخاب بازی‌های فکری مناسب سن کودک می‌توانند، توانایی‌های کودک را تقویت کرده و باعث خودباوری در کودک شوند. اهمیت  این دسته بازی‌ها زمانی معلوم می‌شود که کودک در برخورد با مسائل مختلف زود نا امید نشده و به دنبال راهی برای حل آن مسأله می‌گردد. تکنیک حل مساله یکی از ویژگی‌های مهم بازی‌های فکری_آموزشی است که در بسیاری از موقعیت‌های زندگی می‌توانیم به کمک آن مسیر رسیدن به هدف را هموار کنیم.

2-افزایش همبستگی و تعاملات مثبت خانوادگی

نوع طراحی بسیاری از بازی‌های فکری به گونه‌ای است که برای استفاده تمام اعضای خانواده مناسب هستند. بازی‌های خانوادگی هم به اندازه کافی جذاب هستند که بزرگترها را هیجان زده کنند و هم به اندازه کافی ساده و زود فهم هستند که کوچکترها بتوانند در آن مهارت یابند و برنده شوند. با وجود بازی‌های رایانه‌ای و تبلت و موبایل که همیشه در دست اعضای خانواده هستند، پیوستگی عاطفی روز به روز کمرنگ‌تر می‌شود. به همین منظور بازی‌های فکری خانوادگی گزینه‌های خیلی خوبی برای نگه داشتن محبت و همبستگی اعضای خانواده در بستری شاد و مفرح محسوب می‌شوند.

3-کاهش خطر ابتلا به بیماری هایی نظیر آلزایمر در کهنسالی

با افزایش سن و دور شدن از محیط کار، خطر ابتلا به فراموشی و آلزایمر افزایش می‌یابد. بازی‌های فکری و عادت به حل معماها می‌توانند این عوارض را کاهش دهند. طبق تحقیقات پیرامون آلزایمر، حتی کهنسالانی که مبتلا به آلزایمر هستند وقتی به همراه نوه‌هایشان به بازی می‌پردازند درصد زیادی از بیماریشان بهبود می‌یابد. بنابراین می‌توان گفت یکی از فواید بازی‌های فکری جلوگیری از آسیب‌های حافظه بر اثر کهولت سن می‌باشد.

4-کاهش استرس و نگرانی های روزمره

طبق مطالعات صورت گرفته بازی‌های فکری با تأثیری که بر سیستم مغزی دارند، استرس را کاهش داده، به تعادل روانی کمک می‌کنند و باعث آرامش می‌شوند. تصور بر این است که این سبک بازی‌ها امکان فرار از افکار آزاردهنده مداومی را که بر زندگی خیلی‌ها غالب شده است را فراهم می‌کند و از طریق فرایندهای ذهنی که نیاز به تمرکز دارند انسان را از دنیای پر اضطراب اطرافش باری مدتی رها می‌کند.

حالا بعد از خواندن تأثیرات بازی‌های فکری بر افراد باید گفت که در دنیای امروز که رقابت برای به دست آوردن موقعیت های اجتماعی به سنین پایین منتقل شده والدین پیوسته در پی این هستند که بتوانند کودکان خود را از سنین خردسالی با توانایی‌های منحصر به فردی بزرگ کنند تا در آینده کودک بتواند با تکیه بر این توانایی‌ها از جایگاه خوبی در جامعه برخوردار باشد. استفاده از بازی‌های فکری و آموزشی یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش توانایی‌های کودکان و جایگزین مناسبی برای ابزارهای دیجیتال است. ما نیز تا به اینجای مقاله به اثرات بازی های فکری بر ابعاد مختلف زندگی پرداختیم و دیدیم که چطور بازی‌های فکری می‌توانند مهارت‌ها را تقویت کنند و ابزاری مناسب برای افزایش اعتماد به نفس و رشد اجتماعی و ذهنی کودکان باشند. باید در نظر داشت که این بازی‌ها راه‌های خوبی برای برقراری ارتباط با دیگران هستند و با ایجاد هیجان در زندگی، افراد را از روزمرگی‌ها دور می‌کنند.

9d33711572c large

نکات حائز اهمیت در هنگام خرید بازی های فکری

برای خرید یک بازی فکری مفید و مناسب برای کودکان در ابتدا باید به سن کودکان توجه کرد و حتمأ باید اسباب بازی‌ای برای آنها تهیه شود که مناسب با گروه سنی آنها باشد. اما یک نکته بسیار مهم و حائز اهمیت وجود دارد که بین سن عقلی و سن فیزیکی کودکان اختلاف وجود دارد و شما باید با در نظر گرفتن هر دو سن یک اسباب بازی مناسب را برای کودک خریداری کنید. ضمن آنکه در هنگام خرید اسباب بازی توجه به روحیه کودک نیز یک امر بسیار مهم است زیرا بعضی از کودکان تیپ یادگیریشان به صورت یادگیرنده نوشتاری است و یا بعضی دیگر یادگیرنده بصری و یا یادگیرنده حرکتی می‌باشند. شما برای آگاهی از این موضوع می‌توانید در سایت بازی بین تست‌های قرار داده شده در قسمت آزمون‌های روانشناسی مرتبط با کودک و اسباب بازی را بزنید و به خوبی نسبت به تیپ شخصیتی کودک، تیپ یادگیری و هوش او شناخت لازم و کافی را به دست آورید. همچنین بعد از آشنایی با موارد مذکور حالا به طور کامل نقاط ضعف و نقاط قوت کودک را پیدا کرده‌اید و می‌توانید بر این اساس یک بازی فکری مناسب با ویژگی‌های آن تهیه کنید تا باعث تقویت نقاط قوت و کم رنگ شدن و از بین رفتن نقطه ضعف او بشود.

مورد دیگری که در خصوص خرید بازی‌های فکری می‌توان به آن اشاره است این است که شما چه مقدار هزینه را می‌خواهید صرف خرید یک اسباب بازی بکنید. وقتی که شما این مورد را مشخص می‌کنید یک سری از اسباب بازی‌ها به طور کامل از لیست خریدتان حذف می‌شوند و حالا راحت‌تر و با تعداد محدودتری می‌توانید محصول مد نظرتان را تهیه کنید. اما یک موضوع مهم نیز در این قسمت وجود دارد که لازم است بدانید و آن هم این است که یک سری از اسباب بازی‌ها به علت پروسه بسیار زمان بری که دارند بعد از چند بار بازی برای کودکان خسته کننده و حوصله سر بر می‌شود و آنها دیگر به سراغ آن نمی‌روند پس بهتر است اینگونه از اسباب بازی‌ها را به علت به صرفه نبودن با قیمت‌های بالایی تهیه نکنیم. اما مورد کاملأ بر عکس دیگری هم هست که بعضی از اسباب بازی‌ها بر اساس نوع و روند بازی که دارند کودک را به بازی کردن بسیار مشتاق می‌کنند و ممکن است کودک سال‌ها آن محصول را داشته باشد و باز هم به هنگام سرگرمی و بازی به سراغ آن اسباب بازی برود. در این صورت شما می‌توانید هزینه بیشتری را صرف خرید چنین اسباب بازی‌هایی بکنید و مطمئنأ به دلیل استفاده مکرر از اسباب بازی، این خرید برایتان بسیار به صرفه خواهد بود.

نکته دیگری که در هنگام خرید بازی‌های فکری باید به آن توجه کرد آن است که آیا کودک شما به تنهایی می‌خواهد با این محصول بازی کند و یا هم سن و سال‌های زیادی مثل دوست، خواهر و برادر و یا بچه‌های فامیل در اطراف او هستند که بتواند به صورت چند نفری با یک بازی فکری سرگرم شود. پس حالا به این صورت شما می‌توانید انتخاب کنید که یک بازی گروهی و یا فردی می‌خواهید بری او تهیه کنید. همچنین پیشنهاد می‌شود که در حین خرید بازی فکری، سن والدین کودک را نیز در نظر بگیرید و اسباب بازی‌ای را تهیه کنید که کودکان به همراه والدینشان نیز بتوانند مشغول به بازی شوند زیرا این امر در روحیه کودک و احساس نزدیکی او به مادر و پدرش بسیار تأثیر گذار می‌باشد و باعث می‌شود او از همان سنین کم با والدینش ارتباطی دوستانه داشته باشد و لحظه‌های شاد و پر شور هیجانی را در کنار آنها تجربه کند.

unnamed

بازی های فکری را از کجا بخریم

برای خرید بازی‌های فکری حتمأ لازم نیست که زمانی را صرف بیرون رفتن و حضور در مغازه‌ها و فروشگاه‌های اسباب بازی بکنید زیرا هم اکنون بسیاری از سایت‌ها جهت فروش غیر حضوری اسباب بازی طراحی شده‌اند و شما به راحتی می‌توانید به صورت اینترنتی محصول مد نظرتان را تهیه کنید و در کمترین زمان آن را در اختیار داشته باشید. یک نمونه از اینگونه سایت‌ها هم با آدرسwww.bazibin.com  می‌باشد که اطلاعاتی کامل چون عکس، ابعاد، جنس، تحلیل و بررسی و نحوه بازی هر محصول را به طور دقیق و تخصصی توضیح داده است و شما به آسانی می‌توانید محصول مفید و مناسبی را که در نظر دارید خریداری نمایید. اما اگر به خرید حضوری علاقه‌مند هستید می‌توانید به فروشگاه‌های شهر کتاب و هایپرها مراجعه نمایید و خرید خود را انجام دهید. ضمن آنکه سرزمین اسباب بازی فروشگاه سایت بازی بین می‌باشد و واقع در بهارستان، نرسیده به سرچشمه، کوچه صیرفی پور بوده و همه روزه آماده ارائه خدمات می‌باشد و شما می‌توانید تمامی محصولات موجود در سایت مذکور را به صورتی حضوری از فروشگاه سرزمین اسباب بازی تهیه نمایید. حالا نیز در ادامه تصمیم داریم تا 10 عدد از پرفروش‌ترین بازی‌های فکری را معرفی کنیم و شما را با نام و نحوه بازی با آنها آشنا سازیم تا آشنایی شما با این محصولات باعث شود در حین خرید اسباب بازی بتوانید راحت‌تر یک محصول مفید و پر طرفدار را تهیه کنید.

1002 1 هوپا

10 عدد از پرفروش ترین بازی‌های فکری

بازی رومیزی استوژیت هوپا

بازی فکری استوژیت هوپا برای گروه سنی 8 سال به بالا طراحی شده است. استوژیت برگرفته شده از بازی DIXIT می باشد که در سال 2008 توسط جین لوییز روبیرا طراح فرانسوی برای شرکت لیبلود فرانسه طراحی گردید. استوژیت در قالب دو محصول با نام های استوژیت و استوژیت پلاس وارد بازار شده است. استوژیت پلاس به اصطلاح اکسپنشن استوژیت می‌باشد. یعنی شما ابتدا باید استوژیت را تهیه کنید و اگر تمایل داشته باشید که برای این بازی کارت های بیشتری (96 عدد کارت) در اختیارتان باشد باید استوژیت پلاس را تهیه کنید. در این بازی جذاب شما با تصاویر زیبایی رو به رو خواهید بود. این تصاویر به نحوی طراحی شده‌اند که هر کدام از آنها می تواند تداعی کننده موضوعات مختلفی در ذهن بازیکنان باشد و بر اساس قواعد بازی این هنر بازیکن است که باید از قوه خیال خود بهره بگیرد تا کارتی را که یکی از بازیکن‌ها در مورد آن جمله، شعر و یا ضرب المثلی را گفته به درستی حدس بزند و بتواند امتیاز بگیرد. نکته مهم این است که تنها یکی از آن کارت‌ها کلید معمایتان هست و شما باید از هوش و ذکاوت خود با کمی چاشنی تخیل استفاده کنید تا در تله دیگران نیفتید و کارت درست را انتخاب کنید. همچنین فردی که می خواهد در مورد کارتی که در دست دارد جمله‌ای بگوید باید به این نکته دقت کند که جمله‌اش نه آنقدر ساده باشد که خیلی سریع دیگر بازیکن‌ها بتوانند کارت مربوطه را حدس بزنند و نه آنقدر سخت باشد تا هیچ کس موفق به حدس زدن کارت نباشد. بازی رو میزی جذاب و دوست داشتنی استوژیت نه تنها که لحظه‌هایی هیجان انگیز را  برایتان رقم خواهد زد بلکه مهارت‌هایی را نیز در شما افزایش خواهد داد که از میان آنها افزایش اعتماد به نفس، مهارت اجتماعی، مهارت حل مسئله، افزایش خلاقیت و خیال پردازی و بالا رفتن دقت و تمرکز را می توان نام برد. همچنین بر اساس تئوری هوش های 9 گانه گاردنر، استوژیت در ارتقای هوش میان فردی، هوش درون فردی، هوش تصویری و فضایی و هوش کلامی و زبانی تأثیر به سزایی خواهد داشت. بسیاری از طراحان بازی نیز برای بازی سازی به سراغ استفاده از سیستم های امتیاز دهی، اعطای نشان و همین طور اعلام لیست نفرات برتر در بازی می روند. متخصصان گیمیفیکیشن برای این ابزارها اصطلاح ساز و کار بازی یا مکانیک بازی را به کار می‌برند. منظور از مکانیک بازی همه ابزار‌ها، الگوریتم‌ها و قواعدی است که برای یک بازی تعریف می‌شود و جالب است بدانید که استوژیت از ترکیب مکانیک‌های محدودیت ارتباطی، انتخاب اقدام همزمان، داستان گویی و سرنخ‌های هدفمند و رأی دادن ایجاد شده است. درداخل جعبه استوژیت 96 عدد کارت تصویر، یک صفحه بازی، 8 عدد مهره چوبی، 64 عدد نشان رأی دهی، 1 عدد برگه راهنما، 1 عدد برگه راهنمای بازی 2 نفره و 1 عدد کیسه پارچه ای قرار دارد. شما نیز اگر مشتاق هستید که جمع‌های دوستانه و خانوادگی‌تان سراسر از حس شور و هیجان باشد و از بودن در کنار عزیزانتان لذت ببرید پس بهتان پیشنهاد می‌کنیم که برای خرید بازی فکری استوژیت لحظه‌ای درنگ نکنید.

1301 2 شروین البرز

کاردستی دارک شروین البرز

دارک یک سرگرمی کمک آموزشی است که شما به کمک آن می‌توانید از استعداد بافندگی خود آشکار شوید و این مهارت را در خود تقویت کنید. این دستگاه به شکلی ساده طراحی شده است که حتی اگر شما هیچ آشنایی یا مهارت قبلی هم نسبت به بافندگی نداشته باشید می‌توانید به آسانی از پس انجام دادن آن بر بیایید. دستگاه بافندگی دارک شروین البرز برای گروه سنی 5 سال به بالا طراحی شده است. که بیشترین استفاده از آن برای دانش آموزان در کلاس‌های فرهنگ و هنر، کار و فن آوری می‌باشد. در داخل جعبه دارک یک عدد دار، هاف، خط‌کش یا شمشیرک، 5 عدد ماکو، لوح آموزشی، شانه، پایه و بروشور قرار دارد. اولین مرحله در گلیم بافی چله کشی می‌باشد که شما به کمک شیارهای موجود بر روی دار می‌توانید مرحله چله کشی را انجام دهید. مهم ترین مسئله در امر بافتن این است که تارها از هم جدا شوند و شما به کمک ابزار خط کش باید آن را انجام دهید. به این صورت که خط‌کش را می‌اندازید زیر تارها و با گرفتن یک تار در زیر و یک تار در رو این مرحله را انجام می‌دهید. سپس باید مرحله زیرسازی کار را انجام دهید و برای اینکه وقتی گلیم از دار پایین می‌آید، پودها ریزش نکنند باید حتما با نخ چله چند رج را ببافید و بعد از نخ‌ها با رنگ‌های دیگری استفاده کنید و بافتن طرح دلخواهتان را آغاز کنید. همچنین این را بدانید که شما برای انجام بافت می‌توانید از دو طرف دستگاه استفاده کنید که اگر از کل فضای دستگاه استفاده کنید اندازه مساحت بافتتان 20*60 خواهد شد. دارک به تقویت توانمندی‌هایی چون مهارت بافتن (پارچه بافی)، نقش آفرینی، نوآوری،کارآفرینی، بازسازی و با هم سازی، طراحی و نقشه کشی سنتی، الگو برداری، همتا سازی، رنگ شناسی و شبیه سازی می‌انجامد. با استفاده از این محصول مهارت‌های ذهنی‌ای نیز در شما افزایش می‌یابد که به ایجاد هماهنگی بین چشم و دست، افزایش اعتماد به نفس، تقویت توانایی حرکتی ظریف، افزایش خلاقیت و دقت و تمرکز می‌توان اشاره کرد. همچنین این محصول بر اساس تئوری هوش های 9 گانه گادنر، باعث ارتقای هوش درون فردی، هوش تصویری-فضایی نیز می‌شود. ما نیز خرید دارک را به شما پیشنهاد می دهیم زیرا تجربه انجام کارهای هنری توسط خود و یا حتی تهیه یک محصول هنری برای دیگران بسیار لذت بخش خواهد بود.

بازی بلوک 550 قطعه پانی تویز6 1

اسباب بازی بلوک 550 قطعه پانی تویز

خانه های آپارتمانی نقلی امروزه فضای کمی را در اختیار کودک قرار می‌دهند که این امر ممکن است او را کلافه و ناتوان کند. از این رو والدین و طراحان اسباب بازی به دنبال راه حلی سرگرم کننده و در عین حال آموزشی برای کودکان هستند. شرکت بازی سازی پانی تویز با ساخت و تولید اسباب بازی بلوک 550 قطعه پانی تویز تا حدودی سعی در رفع این مشکل داشته است. این اسباب بازی که در دسته بندی اسباب بازی‌های ساختنی قرار می گیرد برای گروه سنی 3 سال به بالا طراحی شده است و موجب افزایش مهارت‌هایی چون ایجاد توانایی حرکتی ظریف، دقت و تمرکز، خلاقیت، خیال پردازی، اعتماد به نفس و ایجاد هماهنگی بین چشم و دست می‌شود. همچنین این بازی اگر با گروهی از دوستان و خواهر و برادرهای کودک انجام شود می‌تواند مهارت اجتماعی و روابط عمومی را نیز به کودک بیاموزد و در او تقویت کند. اسباب بلوک 550 قطعه پانی تویز این ویژگی را دارد تا بتوان با یک قطعه ساده آن با رنگ‌های متفاوتی که دارد، ایده پردازی کرد و سازه های خلاقانه و متفاوتی را ساخت. همچنین به دلیل طراحی زیبا و شاد بودن رنگ بندی این محصول می‌توان از آن برای آموزش رنگ‌ها و اعداد به کودک استفاده کرد. از این رو ما  به شما خرید اسباب بازی  بلوک 550 قطعه پانی تویز را برای هدیه به کودکان کنجکاو و فعال پیشنهاد می‌کنیم.

.jpg

بازی رومیزی مونوپولی کلاسیک فکر آوران

بدون شک همه شما اسم بازی هیجان انگیز و دوست داشتنی مونوپولی را شنیده‌اید. به احتمال زیاد با آن بازی هم کرده‌اید و متوجه شده‌اید که چقدر مهیج و لذت بخش است .بازی رومیزی مونوپولی یکی از نوستالژیک‌ترین بازی‌هایی است که از سال‌های بسیار قبل طرفداران زیادی داشته است. ما اکثر اوقات در یک جمع دوستانه یا فامیلی و یا حتی مسافرت‌های شمالی که می‌رفتیم با عده ای دور هم جمع می‌شدیم و ساعت ها سرگرم بازی می‌شدیم. در طول بازی می‌توانستیم ملک و املاک بخریم و اجاره کنیم و بفروشیم و پول به دست بیاوریم. در آخر بازی هم هر کس که پول بیشتری داشت برنده این بازی دوست داشتنی می‌شد. باید همه حواسمان را جمع می‌کردیم که از پول‌هایمان کم نشود و یک وقت ورشکسته نشویم تا بازی را نبازیم. این بازی آنقدر مورد استقبال همگان بود که هنوز هم در اندازه و جنس‌های متفاوت تولید و وارد بازار می‌شود. یک نمونه بسیار جذاب آن هم بازی رومیزی مونوپولی کلاسیک فکر آوران است که برای گروه سنی 8 سال به بالا طراحی شده است. در داخل بسته بندی این محصول صفحه بازی، 24قطعه مالکیت، 4 مهره، 1 عدد تاس، 16 کارت فرصت، 24 اسکناس 100 دلاری، 30 اسکناس 200 دلاری و 18 اسکناس 500 دلاری نیز قرار دارد. این محصول علاوه بر ویژگی سرگرم کننده‌اش مهارت‌هایی چون ایجاد هماهنگی بین چشم و دست، اعتماد به نفس، مهارت اجتماعی، مهارت حل مسئله و دقت و تمرکز را بالا می‌برد. ضمن آنکه با توجه به تأثیرات بازی بر روی ذهن و تئوری هوش های 9 گانه گاردنر به ارتقای هوش میان فردی، درون فردی و تصویری-فضایی بسیار کمک می‌کند. شما نیز اگر به دنبال یک بازی نوستالژیک و خاطره انگیز می‌گردید که در کنار دیگران با آن مشغول شوید و دوران خوش بازی‌های کودکانه‌تان را به یاد بیاورید پس در خرید بازی رومیزی مونوپولی کلاسیک فکرآوران لحظه‌ای تردید نکنید.

jungle2

بازی رومیزی راز جنگل فکرآذین

آیا تا به حال در جنگلی‌ پر از رمز و راز، سرسبز و زیبا به دنبال گنج‌های نهان گشته‌اید؟ گشت و گذار در جنگل به منظور پیدا کردن گنج‌ها می‌تواند برای هر کسی مهیج و لذت بخش باشد و اگر در عالم واقعیت این گنج‌ها را نیافتید قطعأ با درایت و باهوشی و کمی صبر و حوصله با حافظه‌ای خوب می‌توانید آنها را در بازی فکری راز جنگل بیابید. رازجنگل یک بازی نوستالژیک دوست داشتنی است که برای ما یادآور خاطرات بسیار شیرین دوران کودکیمان می‌باشد. این محصول برای گروه سنی 5 سال به بالا طراحی شده است و با آن با تعدادی بیش از 4 نفر می‌توان ساعت‌ها مشغول به بازی و سرگرمی شد. محتویات داخل بسته بندی این بازی شامل ۱۳ درخت، ۱۳ بلوک تصویر گنج ها، ۱۳ عدد کارت جنگل، ۶ عدد مهره آدمک، ۲ تاس و صفحه بازی است. در ابتدا باید همه بازیکنان دور تا دور صفحه بازی بنشینند و سپس شما باید ۱۳ پولک تصویر گنج ها را در زیر ۱۳ درخت بارور تنومند نهان کنید و کارت‌ها و درخت‌ها را نیز در جایگاه خود گذاشته و به نوبت شروع به تاس انداختن بکنید و آدمک رنگی خود را بر روی صفحه بازی حرکت دهید و به دنبال گنج‌ها بروید. در این بازی هیجان انگیز باید همه تلاش خود را بکنید تا زودتر از دیگر بازیکنان ۳ گنج را بیابید و برنده بازی شوید. لازم به ذکر است که بازی رومیزی راز جنگل باعث افزایش مهارت‌هایی چون ایجاد هماهنگی بین چشم و دست، توانایی حرکتی ظریف، اعتماد به نفس، دقت و تمرکز و مهارت اجتماعی می‌شود. همچنین با توجه به تأثیرات بازی فکری بر روی ذهن و تئوری هوش‌های 9 گانه گادنر این محصول در ارتقای هوش درون فردی و میان فردی نیز بسیار موثر می‌باشد. شما نیز اگر به دنبال افزایش مهارت و ارتقای هوش و ذهن خود در حین بازی می‌گردید پس حتمأ در فکر خرید بازی رومیزی راز جنگل باشید.

155

اسباب بازی پلاس پلاس 600 تایی مهارت افزا

اسباب بازی ساختنی پلاس پلاس مهارت افزا به کودکان در تمام سنین اجازه می‌دهد تا طرح‌های سه بعدی ایجاد کنند. همانطور که از نام محصول مشخص است، فرم قطعات این محصول از دو بعلاوه بهم چشبیده تشکیل شده است، این فرم ساده قابلیت ساخت بی نهایت شکل را به کودکان می‌دهد. حتی ایجاد منحنی‌ها نیز به لطف طراحی منحصر به فرد این بلوک‌های ساده، امکان پذیر است. این محصول موجب افزایش مهارت‌هایی چون ایجاد هماهنگی بین چشم و دست، توانایی حرکتی ظریف، اعتماد به نفس،خلاقیت، خیال پردازی و دقت و تمرکز می‌شود. همچنین بر اساس تأثیرات بازی فکری بر روی ذهن و تئوری هوش‌های 9 گانه گاردنر این محصول در ارتقای هوش درون فردی نیز موثر می‌باشد. اسباب بازی پلاس پلاس برای دختران و پسران به یک اندازه جذابیت دارد و اگر فقط یکبار امتحان شود از آن پس در لیست علاقه مندی‌های کودکان قرار می‌گیرد. سرگرمی‌ای همیشگی و پایدار برای دوران کودکی، این ماهیت پلاس پلاس است! در این بسته 600 قطعه بلوک وجود دارد که 400 عدد آن از رنگ‌های بیسیک و 200 عدد دیگر آن از رنگ پاستلی می‌باشد. ضمن آنکه لازم است بدانید که قدرت چفت شدن این قطعات به دلیل انعطاف ظریف آن بسیار بالا است. در دفترچه این اسباب بازی دستورالعمل ساخت شکل‌ها و فرم‌های زیادی وجود دارد و کودکان می‌توانند با خلاقیت خود بی نهایت شکل مختلف همچون حیوانات، .اشیاء و گیاهان را بسازند. مطمئنأ شما با خرید این محصول برای خود یا دیگران باعث حس شور و شوق فراوانی می‌شوید.

بازی اونو 90376 اندیشه سازان پویا چیندر 3

کارت بازی اونو اندیشه سازان پویا

بازیUNO  که در زبان ایتالیایی و اسپانیایی به معنی “یک” است، توسط Merle Robbins  در سال ۱۹۷۱ طراحی و ساخته شد. ایده این بازی همان ایده‌ی اصلی Crazy Eight است که در ایران به نام هفت خبیث شناخته می‌شود. در ابتدای کار بازی صرفأ برای سرگرمی‌های خانودگی بوده و فروش آن مطرح نبود. اما در سال ۱۹۸۱ Robins با چند هزار دلار سرمایه‌ای که داشت، ۵۰۰۰ نسخه از این بازی را تولید کرد و به فروش رساند. در حین انجام این بازی قوانین مختلفی برای افزایش (جریمه) یا کاهش (پاداش) تعداد کارت وجود دارد و شما در حین بازی باید همه حواستان را جمع کنید و جوری بازی را پیش ببرید که زودتر از بازیکن مقابلتان کارت‌های در دستتان تمام شود و برنده بازی شوید. بازی فکری مهیج و جذاب اونو برای گروه سنی 8 سال به بالا طراحی شده است و به صورت 2 تا 10 نفره می‌توان ساعت‌ها با آن سرگرم بازی شد. اونو علاوه بر ویژگی سرگرم کننده‌ای که دارد باعث افزایش مهارت‌هایی چون ایجاد هماهنگی بین چشم و دست، توانایی حرکتی ظریف، اعتماد به نفس، مهارت اجتماعی و دقت و تمرکز می‌شود. همچنین بر اساس تأثیرات اسباب بازی بر روی ذهن و تئوری هوش‌های 9 گانه گاردنر این محصول به ارتقای هوش درون فردی و میان فردی و تصویری-فضایی نیز بسیار کمک می‌کند. در داخل بسته بندی بازی فکری اونو اندیشه سازان پویا 108 عدد کارت بازی و 2 عدد کارت راهنما قرار دارد. شما می‌توانید با این کارت‌های رنگارنگ و جذاب ساعت‌ها سرگرم شوید و علاوه بر افزایش مهارت‌ها و ارتقای هوش و ذهن، تجربه یک بازی مهیج را در کنار عزیزانتان داشته باشید.

بازیتا 1

بازی رومیزی تیز بین بازی تا

بازی فکری تیز بین یک بازی سرگرم کننده می‌باشد که بازیکن‌های آن باید از قدرت دقت و تمرکز بالایی برخوردار باشند. این محصول مهیج دارای 55 کارت بازی، 5 کارت راهنما و قانون بازی است. روی کارت‌های تیزبین 8 تصویر و بین هر دو کارت آن نیز یک تصویر مشترک وجود دارد که هر بازیکن‌ در حین بازی باید با دقت تمام و سرعت عمل زودتر از بقیه دو تصویر مشترک را پیدا کند تا به عنوان برنده این بازی دوست داشتنی محسوب شود. بازی رومیزی تیز بین علاوه بر آنکه بسیار سرگرم کننده و هیجان انگیز است بلکه باعث بالا رفتن مهارت‌هایی چون ایجاد هماهنگی بین چشم و دست، توانایی حرکتی ظریف، اعتماد به نفس و دقت و تمرکز می‌شود. ضمن آنکه به افزایش هوش میان فردی و درون فردی و تصویری-فضایی بازیکنان نیز بسیار کمک می‌کند. این محصول پرفروش و پرطرفدار برای گروه سنی 6 سال به بالا طراحی شده است و به صورت 2 تا 8 نفره می‌توان با آن بازی کرد. شما نیز اگر به دنبال یک بازی فکری پر شور و هیجان می‌گردید که در کنار سرگرمی به رشد هوش و ذهنتان هم کمک کند، می‌توان گفت که تیز بین برایتان یک محصول بسیار مفید و مناسب می‌باشد.

بازیجو1

بازی رومیزی مافیا بازیجو

بازی رومیزی مافیا یک بازی فکری می‌باشد که برای گروه سنی 10 سال به بالا طراحی شده است و به صورت 5 تا 19 نفره می‌توان با آن بازی کرد. در ابتدای بازی کارت‌ها بین بازیکنان تقسیم می‌شود و هر فردی به صورت مخفیانه تعیین نقش می‌شود. این بازی دارای 2 فاز شب و روز بوده که در مرحله شب باید همه بازیکن‌ها چشم‌های خود را ببندند و فقط افراد مافیا چشم‌هایشان را باز نگه دارند و به صورت مخفیانه یک شهروند را بکشند. بعد از کشتن آن شهروند یک نفر اعلام می‌کند که روز شده است و همه بازیکن‌ها چشم‌هایشان را باز می‌کنند و درباره هویت‌های مافیایی شروع به بحث کردن می‌کنند و برای حذف یک مظنون رأی می‌دهند. اگر آن مظمون را به درستی حدس زده باشند که آن فرد از بازی حذف می‌شود و اگر اشتباه حدس بزنند او در بازی می‌ماند و دوباره بازی را به صورت مذکور ادامه می‌دهند تا جایی که افراد در مراحل مختلف بازی حذف شوند. در نهایت فردی که توانسته به خوبی نقش بازی کند و دیگران را گمراه کند تا حذف نشود و در بازی باقی بماند به عنوان برنده بازی محسوب می‌شود. لازم به ذکر است که بازی رومیزی مافیا بازیجو در حین بازی باعث افزایش مهارت‌هایی چون ایجاد هماهنگی بین چشم و دست، توانایی حرکتی ظریف، اعتماد به نفس و دقت و تمرکز می‌شود. همچنین بر اساس تأثیرات اسباب بازی بر روی ذهن و تئوری هوش‌های 9 گانه گاردنر این محصول به ارتقای هوش درون فردی و میان فردی نیز بسیار کمک می‌کند. شما نیز اگر به دنبال یک بازی فکری مهیج و پر رمز و راز هستید می‌توانید مافیای دوست داشتنی را تهیه نمایید و از لحظات بازی با آن بسیار لذت ببرید.

1008 2 هوپا

بازی رومیزی کاپوچین هوپا

کاپوچین یک بازی فکری سرعتی می‌باشد زیرا باید قبل از بقیه با لیوانک‌هایی که در دست دارید ترکیب مناسبی بسازید و زنگ را به صدا در بیاورید. در عین حال یک بازی تمرکزی است؛ چون باید دقت کنید که ترکیبی که با لیوان‌ها می‌سازید مشابه ترکیبی باشد که روی کارت موجود است. این بازی از جنس بازی‌های همزمان است؛ یعنی بازیکنان در آن قرار نیست تا منتظر نوبت خودشان باشند، بلکه همه همزمان با دقت و سرعت شروع به چیدن لیوان‌ها روی هم می‌کنند. کاپوچین شامل 54 کارت تصویر، 20 لیوان رنگی، 1 زنگ پلاستیکی، 1 کیسه پارچه‌ای و 1 راهنمای بازی می‌باشد. این بازی جذاب و دوست داشتنی برای گروه سنی 7 سال به بالا طراحی شده است که در حین بازی مهارت‌هایی چون ایجاد هماهنگی بین چشم و دست، توانایی حرکتی ظریف، اعتماد به نفس و دقت و تمرکز افزایش می‌دهد. همچنین با توجه به تأثیرات بازی فکری بر روی ذهن و تئوری هوش‌های 9 گانه گاردنر باعث ارتقای هوش درون فردی و میان فردی نیز می‌شود. شما می‌توانید با تهیه این محصول مهیج و دوست داشتنی لحظات شاد و پر شور و هیجانی را همراه با رشد هوش و ذهنتان تجربه کنید.

نهادهای مسئول در زمینه بازی‌های فکری

انجمن بازی‌های فکری جمهوری اسلامی ایران در سال 1391 تأسیس شد. این انجمن با تصویب طرح پیشنهادی توسعه بازی‌های فکری در کشور و با دستور معاونت توسعه ورزش‌های همگانی وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران با عنوان انجمن بازی‌های فکری زیر مجموعه فدراسیون ورزش‌های همگانی انجام پذیرفت. ضمن آنکه برای اولین بار در سال 1396 سر فصل دوره‌های آموزشی و مربیگری بازی‌های فکری نیز تصویب شد. همچنین در سال 1397 نیز آیین نامه باشگاه‌های ورزشی بازی‌های فکری از سوی کمیسیون ماده 5 وزارت ورزش و جوانان تصویب شد.

سخن آخر

آنچه برای شناخت و آشنایی با بازی‌های فکری بود با جزئیات تمام در این مقاله خدمت شما ارائه شد. حالا متوجه شدیم که بازی‌های فکری نه تنها که می‌توانند ما را در کنار دوستان و آشنایانمان قرار دهند و لحظه‌های شاد و مهیجی را برایمان به ارمغان بیاورند بلکه به بالا رفتن مهارت‌های ما در زندگی فردی و اجتماعی و افزایش هوش و ذهنمان نیز بسیار کمک می‌کنند. اینک نوبت آن رسیده است که آگاهانه با انتخاب و خرید یک بازی فکری مفید و مناسب محافلی فراموش نشدنی توأم با حس و حال خوب را تجربه کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید