صفحه اصلی / اسباب بازی / مزایا و تاثیرات بازی با عروسک ها

مزایا و تاثیرات بازی با عروسک ها

بازی

عروسک بازی / مزایا و تاثیرات آن بر روی کودکان


آیا عروسک مورد علاقه ای داشتید که آن را همه جا با خود حمل ببرید؟ و هرگز ماجراجویی های جدیدتان را از دست ندهید؟ که با گذشت زمان کثیف تر، محبوب تر و بهترین دوست شما شده باشد؟ این رابطه عاشقانه بین یک کودک و عروسک اساساً بخشی از دوران کودکی و سنگ بنای وانمود کردن بازی است. اما چرا این مورد برای رشد بسیار مهم است و چگونه فرزندمان را با اولین عروسک خود آشنا کنیم؟

بازی عروسکی چیست؟

عروسک بازی جنبه ای از بازی وانمودی است که در کودکان از 11 تا 18 ماهگی ایجاد می شود. جایی است که بچه ها وانمود می کنند که عروسک واقعی است و صحنه ها و سناریوهایی را که مشاهده کرده اند دوباره به تصویر می کشند. به عنوان مثال، آنها ممکن است وانمود کنند که با گذاشتن یک قاشق به دهان عروسک به آن غذا می دهند ، یا آن را در پتوی مورد علاقه خود بپیچند و در رخت خواب بگذارند.
ممکن است در بازی فرزندتان متوجه خودتان شوید. بعضی روزها می‌توانید صدایش را بشنوید که دوباره در بازی اجرا می‌شود یا تمرین‌های روتین خود را به طور مکرر ببینید.
این به این دلیل است که این شکل از بازی به آنها اجازه می دهد تا درک بیشتری از خود، خانواده و دنیای اطراف خود به دست آورند.

بازی 1
بازی 13
بازی 14
عروسک بازی

فواید بازی با عروسک ها

در یک مطالعه اخیر توسط دانشگاه کاردیف، ثابت شده است که بازی با عروسک انفرادی بخش هایی از مغز را روشن می کند که به کودکان اجازه می دهد مهارت های اجتماعی عاطفی از جمله همدلی را توسعه دهند. اینها همان مهارت هایی است که کودکان هنگام بازی با دیگران به دست می آورند و در این یافته ها تفاوتی بین دختران و پسران وجود ندارد. این نتایج هیجان انگیز است زیرا نشان می دهد که چگونه بازی با عروسک مستقل با مزایای رشد شناختی و اجتماعی برای همه کودکان پر شده است.

عروسک بازی 1

توسعه شناختی

از آنجایی که کودکان باید قسمت های خیالی بازی خود را برای مدت طولانی حفظ کنند، وانمود کردن بازی حافظه کاری، تفکر انعطاف پذیر و خودکنترلی کودکان را بهبود می بخشد. لیست مزایا در دوران کودکی پایانی ندارد، بازی با عروسک ها را گسترش دهید و کشف کنید. بسته به اینکه کودک شما چگونه بازی می‌کند، می‌تواند یاد بگیرد که دانش را از موقعیتی به موقعیت دیگر منتقل کند، برنامه‌ریزی کند و بر اساس آنها عمل کند و مشکل را حل کند.

عروسک بازی 2

رشد عاطفی اجتماعی

عروسک بازی یک کاوش اجتماعی در جهان است و عروسک ها پورتال عالی برای این کاوش هستند. در بازی عروسکی، کودکان تعاملات خود را با دیگران دوباره به نمایش می گذارند تا درک عمیق تری از “چرا” در پشت اتفاقات رخ دهند (بازفرازسازی شناختی).

این به کودکان اجازه می دهد تا طیف وسیعی از موقعیت های اجتماعی را پردازش کنند و توانایی خود را برای مشاهده موقعیت ها از دیدگاه های مختلف توسعه دهند.

کودکان از این نقش لذت می برند زیرا به آنها کنترل موقعیت هایی را می دهد که ممکن است در حالت عادی کنترلی بر آنها نداشته باشند. در نظر بگیرید که چگونه کودکان با عروسک‌های خود به پزشک مراجعه می‌کنند، ظاهر عروسک خود را درست می‌کنند، پای عروسک ها را باند می‌بندند و به آنها احساس آرامش می‌دهند. اجرای مجدد این صحنه که ممکن است بسیار دلهره آور و ترسناک باشد، ترس را از بین می برد و کودک شما را تحت کنترل قرار می دهد.

علاوه بر این، عروسک بازی به آنها اجازه می دهد تا مهارت های مراقبتی خود را برای خود و دیگران، در محیطی امن و بدون تهدید یا طرد شدن، تمرین کنند. عروسک آنها فضای امنی را فراهم می کند که در آن همیشه دقیقاً همان چیزی که هستند پذیرفته می شوند و به جایی می رسند که مرزها و قوانین رابطه را تعیین کنند.

بازی با عروسک ها همچنین یک راه عالی برای آماده شدن برای زمانی که یک خواهر یا برادر جدید به خانواده می پیوندد، است. از طریق عروسک ها، کودکان می توانند مفهوم انتزاعی یک نوزاد را قبل از تولد و بعد از تولد کشف کنند تا احساس کنند که در پویایی جدید قرار دارند. این روشی عالی برای کودکان است که احساس کنند با کوچک‌ترین عضوی از خانواده همراه هستند زیرا می‌توانند همه روال‌های مراقبت از یک نوزاد تازه متولد شده را خودشان انجام دهند.

عروسک بازی 3

تقویت مهارت های حرکتی ظریف

درآوردن و پوشیدن لباس به کودکان اجازه می دهد تا مهارت های حرکتی ظریف خود را تمرین کرده و رشد دهند. ممکن است متوجه شوید که کودک شما همیشه با درآوردن لباس‌ها شروع می‌کند، زیرا قبل از اینکه مطمئن شود لباس‌ها را بپوشد، تسلط بر این کار آسان‌تر است.
در معرفی لباس‌ها با وسایلی شروع کنید که درآوردن آن‌ها راحت تر باشد مانند دامن گلدار دالی و زحلی و تاپ گل مریمی، زیرا کمر و دامن کشسان برای انگشتان کوچک راحت‌تر است. سپس شلوار، دکمه و زیپ را امتحان کنید.

عروسک بازی 4

مهارت های خودیاری

عروسک ها برای تمرین و بحث در مورد مهارت های خودیاری مناسب هستند. عروسک های بیبی بورن برای حمام کردن مناسب هستند. در حالی که کودک شما این کار را انجام می دهد، درباره قسمت های مختلف بدن، نحوه تمیز کردن و مراقبت از بدن خود صحبت کنید (مطمئن شوید که عروسک را خشک کرده و اجازه دهید بعد از حمام کاملاً خشک شود).
این کار را با عروسک های بزرگتر بیبی بورن با مراقبت از مو گسترش دهید. اگر کودک نوپای شما دوست ندارد موهای خود را برس بکشد، مشکلی نیست. با تنظیم دعوت‌نامه‌ای برای بازی که می‌توانند ابتدا برس زدن را با عروسک‌شان تمرین کنند و سپس بپرسید که آیا می‌خواهند خودشان موهایشان را درست کنند یا اینکه می‌توانید موهایشان را درست کنید… آماده باشید که موهایتان را هم درست کنید!

بازی 5
بازی 8
بازی 9
عروسک بازی 5

مهارت های گفتار و زبان

عروسک ها برای بحث کردن و برچسب زدن عواطف و احساسات به شیوه ای غیر تهدیدآمیز عالی هستند. این مورد فرصتی را برای بحث در مورد چگونگی شناسایی احساسات، هدایت احساسات بزرگ و حمایت از یکدیگر فراهم می کند.

اگر فرزند شما بیانیه ای در امتداد جمله «دالی غمگین» می دهد، این دری باز برای شروع این بحث است. سوالاتی مانند :

از کجا میدونی دالی غمگینه؟ چه چیزی باعث شد فکر کنی اون غمگین هست؟

به جای غمگین از چه کلمات دیگری استفاده کنیم؟

دالی چه کاری می تواند انجام دهد تا احساس بهتری داشته باشد؟ دالی دوست دارد ما چه کمکی انجام دهیم؟

چگونه می توانیم به دالی کمک کنیم در حالی که آنها غمگین هستند؟

دیگر فرصت های زبانی با عروسک بازی می تواند شامل اشتراک گذاری و نوبت گرفتن باشد. باز هم، اگر فرزند شما می خواهد به عروسک نوبت بدهد، این دری باز برای معرفی زبان اشتراک گذاری است. به پرسیدن سوالاتی مانند:

بعد از دالی نوبت کیست؟

چگونه بفهمیم که نوبت دالی تمام شده است؟

کی دوباره نوبت دالی می رسد؟

عروسک بازی 6

زمان معرفی عروسک ها به کودکان

بر اساس تحقیقات در حدود 2 سالگی کودکان شروع به استفاده انتزاعی از اشیاء خواهند کرد، با این حال، وانمود کردن بازی می تواند از سن 11 ماهگی شروع شود، بنابراین لازم نیست برای معرفی عروسک به کودک خود آنقدر منتظر بمانید.

عروسک بازی 7

نکات مهم در انتخاب عروسک

بخش کلیدی، انتخاب عروسک مناسب برای فرزندتان است. اگر عروسکی می خواهید که با آن ارتباط برقرار کرده و استفاده از آن آسان باشد، در صورت امکان کودک خود را در انتخاب عروسک با نشان دادن تصاویر به صورت آنلاین یا حضوری آزاد بگذارید!

هنگام انتخاب عروسک به اندازه آن و اندازه کودکان توجه کنید و متناسب با سایز فرزندتان عروسک را انتخاب کنید. انتخاب درست و به اندازه عروسک به شناخت آناتومی بدن و کندوکاو در این رابطه کمک میکند.

در نهایت، تنوعی را که در مجموعه عروسک‌هایتان مشاهده می‌کنید در نظر بگیرید، زیرا بازی راهی برای درک دنیای کودک است و دنیای ما متنوع است. بنابراین، عروسک هایی با ویژگی های فیزیکی متنوع را در نظر بگیرید تا کودکان بتوانند تنوع، تفاوت و پذیرش خود و دیگران را کشف کنند.

عروسک های مناسب برای کودکان 12 ماهه

برای کودکان حدود 12 ماه به دنبال عروسک های کوچکتر باشید که مدیریت و حمل آن برای دست های کوچک آسان تر است. یا عروسک با بدن نرم و بزرگتر که لباس پوشیدن و درآوردن آن راحت تر است و حمل آن برای بازوهای کوچک به همان اندازه آسان است. اعتقاد بر این است که کودکان از عروسک هایی که شبیه آنها هستند سود می برند، بنابراین برای اولین عروسک آنها ممکن است عروسکی را انتخاب کنید که فرزندتان بتواند خود را در آن ببیند.
کودک شما ممکن است برای این سن به لوازم جانبی زیادی نیاز نداشته باشد و یک “پتو” ساده می تواند به موقعیت های مختلف بازی منجر شود.پارچه های ابریشمی برای این کار مناسب هستند، زیرا انتهای آنها باز است و می‌توانند پتو، تخت، لباس یا قنداق باشند.
اگر خواهر یا برادر جدیدی در راه دارید، تختی را که برای عروسک‌های کوچک ساخته شده است، به بازی‌شان اضافه کنید تا آن‌ها این مراحل را با خواهر یا برادر جدیدشان دوباره اجرا کنند.

 

عروسک های مناسب برای کودکان 18 ماهه

در حدود 18 ماهگی تا 2 سالگی، ممکن است متوجه شوید که کودک شما بیشتر به سمت عروسک های بزرگتر کشیده می شود و این عروسک ها برای رشد با کودک شما عالی هستند. در این سن است که معرفی طیف وسیعی از عروسک های متنوع عالی خواهد بود زیرا آنها در حال توسعه زبان برای بحث در مورد تفاوت ها و شباهت ها هستند. همچنین این سن زمان مناسبی برای معرفی لوازم جانبی بیشتر عروسک مانند بطری یا قاشق و کاسه است. آنها همچنین ممکن است از کالسکه لذت ببرند، زیرا با راه رفتن اعتماد به نفس خود را افزایش می دهند. یا تخت را در نظر بگیرید، زیرا آنها به تخت “بزرگ” خود تبدیل می شوند و به کودک شما این امکان را می دهند که ابتدا با عروسک خود و خودشان این مفهوم را کشف و تمرین کنند.

درباره نویسنده :

دیدگاهتان را بنویسید