صفحه اصلی / نمایشگاه اسباب بازی ترکیه
نمایشگاه اسباب بازی ترکیه

نمایشگاه اسباب بازی ترکیه 2022 در شهر استانبول

حضور در بازار بین المللی اسباب بازی همیشه برای تولیدکنندگان حائز اهمیت بوده،  تولید کنندگان اسباب بازی برای اولین بار در قالب یک پاویون ملی در نمایشگاه اسباب بازی ترکیه که در شهر استانبول با نام Tuyap برگزار می شود شرکت کردند تاریخ برگزاری این نمایشگاه 17 الی 20 مارس 2022 بود و این نمایشگاه چهارمین دوره از این نمایشگاه بود در این مقاله بنده محمد حسین نخچی که هماهنگ کننده این حضور بودم سعی دارم گزارشی از نمایشگاه اسباب بازی ترکیه و ابعاد و دستاوردهای آن را معرفی کنم تا علاقه مندان با این صنعت بیشتر در کم و کیف حضور در بازار اسباب بازی ترکیه و فضای بین الملل قرار بگیرند.

17 الی 20 مارس 2022، استانبول

200 محصول ایرانی از 9 برند

 2 سالن، 6000 مترمربع

3524 بازدید کننده از 71 کشور

251 برند

172 شرکت کننده

اولین حضور اسباب بازی ایران در عرصه بین الملل

پاویون اسباب بازی ایرن ( Iran Toy Pavilion ) برای اولین بار در یک نمایشگاه بین المللی در کشور ترکیه شهر استانبول شرکت داشت. پاویون اسباب بازی ایران در این نمایشگاه با استقبال بی نظیری مواجه شد و افراد زیادی از این غرفه بازدید به عمل آوردند. در این نمایشگاه از بیش از 50 کشور مختلف از این پاویون بازدید به عمل آوردند.آلمان، انگلیس، مولداوی، مجارستان، صربستان، روسیه، قطر، امارات، هند، پاکستان، اروگوئه، ایتالیا، آمریکا، بنگلادش، سوئد و… از جمله کشور هایی بودند که علاقه مند خود را به اسباب بازی های ایرانی نشان دادند.
ما به عنوان اولین مجموعه ای که در یک نمایشگاه بین المللی در صنعت اسباب بازی در این عرصه حاضر شده است امیدواریم که این حضور باعث کمک و پیشرفت صنعت اسباب بازی کشور شده و در نهایت منجر به ارز آوری و رفاه مردم ایران شود.

در تصویر زیر کشور های علاقه مند به اسباب بازی های ایرانی و تعداد افرادی که از این کشور ها تمایل به همکاری با ما داشتند نمایش داده شده است :

چهارمین نمایشگاه اسباب بازی ترکیه

نمایشگاه اسباب بازی ترکیه 2022 ( Istanbul Toy Fair 2022 ) که میزبان پاویون اسباب بازی ایران ( Iran Toy Pavilion ) بود، چهارمین دوره از این رویداد بین المللی بود که در شهر استانبول برگزار شد. در این نمایشگاه 172 شرکت کننده حضور داشتند. 251 برند مختلف از 18 کشور دنیا در 2 سالن به متراژ حدودا 6000 متر مربع گرد هم آمدند که 3524 بازدید کننده از 71 ملیت مختلف داشتند. کشور ایران نیز با 9 تولیدکننده و حدود 200 محصول برای اولین بار در این نمایشگاه حاضر شد. برگزارکننده این رویداد مجموعه تویاپ ( Tuyap ) و حامی مالی آن انجمن اسباب بازی ترکیه ( O.Y.D.E.R ) میباشد.

اسباب بازی های ایران ساخت و تولید کنندگان ایرانی حاضر در نمایشگاه اسباب بازی استانبول

جمعی از شرکت‌های خلاق حوزه اسباب بازی و همچنین برخی تولیدکنندگان اسباب بازی ایران‌ساخت در نمایشگاه اسباب‌بازی استانبول حضور داشتند. نمایشگاه اسباب بازی استانبول با شرکت ۷۷ برند محلی و خارجی فرصتی بی نظیر برای آشنایی با برندهای روز و جدیدترین تولیدات و محصولات این صنعت است. برخی تولیدکنندگان اسباب بازی ایران‌ساخت که عموما شرکت های خلاق هستند با حمایت ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق در این رویداد حضور داشتند و محصولات و دستاوردهای خود را در پاویون ایران به معرض نمایش قرار دادند. بازار اسباب بازی در ترکیه آینده ای روشن و رشدی مداوم و پایدار خواهد داشت. نمایشگاه اسباب بازی استانبول با توجه به اثرگذاری بالای خود بر اهالی صنعت اسباب بازی، به مکانی کارآمد برای تبادل اطلاعات و تجارت در زمینه های بدیع، صادرات، بازارهای جهانی، و تخصص و آموزش ساخت تبدیل شد. بر همین اساس، حضور شرکت های خلاق در این رویداد نقشی تاثیرگذار در توسعه بازار و تقویت ارتباطات بین‌المللی آنها دارد.

تولید کنندگان ایرانی حاضر در نمایشگاه اسباب بازی استانبول

کیدل : تولید کننده اسباب بازی های چوبی

جامپی : تولید کننده اسباب بازی های چوبی و لگو

آریا : تولید کننده نوشت افزار و خمیر بازی

مهارت افزا : تولید کننده اسباب بازی های ساختنی و رباتیک

آرتینا : تولید کننده اسباب بازی های سفالی و گلی

بریکس : تولید کننده لگو و ساختنی

هانی ناز : تولید کننده عروسک و راکر

جی جی وی جی : تولید کننده اسباب بازی های ساختنی با قالب و گچ

توی سیتی : تولید کننده اسباب بازی های توپی و پلاستیکی حجیم

افزا
جی وی جی
بازی فکری آرتینا
BRIX TOYS
jumpi en logo
ناز
سیتی
aryacompany logo
علمی و فناوری ریاست جمهوری

حامی مالی پاویون اسباب بازی ایران

این رویداد با حمایت ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فراهم شد و نخستین حضور بین‌المللی تولیدکنندگان اسباب‌بازی‌های ایران‌ساخت به شمار می‌رود.

photo ۲۰۲۳ ۰۵ ۲۰ ۱۵ ۳۵ ۲۳

میزان استقبال از پاویون اسباب بازی ایران

استقبال از غرفه ایران در این نمایشگاه، مطلوب بود و صد‌ها نفر، از غرفه اسباب‌بازی کشورمان بازدید به عمل آوردند که از این بین، ۲۰۵ نفر از ۴۰ کشور جهان، فرم‌های مربوطه را تکمیل کرده‌اند تا ضمن شکل گیری نوعی ارتباط تجاری، قیمت محصولات برای سفارش کالا به آن‌ها ارسال شود.
علاوه بر کشور‌های منطقه، علاقه‌مندانی از کشور‌های آمریکا، روسیه، ایتالیا، بلژیک، بلغارستان، انگلستان، فرانسه، آلمان، هند و… نیز فرم‌های مربط به ارسال قیمت محصولات را پر کرده‌اند.

اقدامات مورد نیاز برای صادرات بیشتر اسباب بازی

طی تجربه ای که از حضور در این نمایشگاه به دست آوردیم به این نتیجه رسیدیم که صنعت اسباب بازی ایران برای توسعه و پیشرفت خودش نیازمند حضور در بازار های جهانی است که این امر نیازمند اقداماتی برای هموار شدن مسیر میباشد. ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق، صادرات بیشتر محصولات ایرانی را در مسیر تصاحب بخشی از این بازار پرجاذبه جهانی در دستور کار خود دارد. هم‌زمان با تلاش تولیدکنندگان ایرانی برای ارائه توانمندی‌های به‌روز، باید برخی تسهیل‌گری‌ها از جانب سازمان‌های مرتبط نیز صورت گیرد که تسهیل در اخذ گواهینامه و استاندارد‌های بین‌المللی، از جمله این موارد است.
همچنین اضافه کردن اسباب‌بازی به لیست کالا‌های با گمرک ترجیحی در کشور، ایجاد شوروم‌های منطقه‌ای، شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی اسباب‌بازی به صورت هدفمند و تامین سرمایه در گردش برای تولیدکننده‌های اسباب‌بازی ایرانی با ظرفیت صادرات، از دیگر موارد تشویقی است که می‌تواند به رونق صادرات این محصولات کمک کند. ستاد فناوری‌های نرم با کمک مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این مهم را در دستور کار خود دارد.

گزارش تصویری از پاویون اسباب بازی ایران در نمایشگاه اسباب بازی ترکیه 2022 

اسباب بازی ترکیه 2022
اسباب بازی ترکیه 2022 2
اسباب بازی ترکیه 2022 3
اسباب بازی ترکیه 2022 5
اسباب بازی ترکیه 2022 9

گزارش ویدیویی از پاویون اسباب بازی ایران در نمایشگاه اسباب بازی ترکیه 2022 

دیدگاهتان را بنویسید