صفحه اصلی / اسباب بازی / چگونه اسباب بازی پر فروش تولید کنیم؟

چگونه اسباب بازی پر فروش تولید کنیم؟

F 12

تولید پر فروش ترین اسباب بازی های بازار

آسمان بازار پرستاره است اگر …

ماجرای ورشکستگی نوکیا را یادتان می آید؟ این شرکت که زمانی بزرگترین تولید کننده گوشی های تلفن همراه در بازارهای جهانی بود در مواجهه با رقبای باهوش تر متوقف شد و کوچکترین زیانی که متحمل شد بازار 2 میلیارد و 600 میلیون دلاری حال حاضر ایران بود. تجربه و درسهای گذشته بازارهای جهانی نشان می دهد بی توجهی به علم بازاریابی آسیبهای فراوانی به همراه دارد. اوایل دهه هفتاد شمسی سیاست های اقتصادی، وضعیت معیشتی خانوار، فعالان صنعتی و تولیدکنندگان ایرانی بر آن داشت به صنعت تولید ماکارونی روی آورند. نتیجه این فعالیت ها باعث شد تولیدکنندگان ایرانی طی مدت کوتاهی ظرفیت تولید ماکارونی را برای 400 میلیون نفر رشد دهند؛ نتیجه این شد که تعداد زیادی تولید کننده ورشکسته روی دست اقتصاد ایران باقی ماند. از این رو درک بازار و نیازهای مشتریان، برنامه یکپارچه برای تامین زنجیره ارزش برای مخاطبان بازار هدف، بستر سازی روابط سودآور با مشتریان از جمله مهمترین موارد برای کسانی است که قصد دارند کسب و کاری در حوزه تولید کالا یا خدمت راه اندازی کنند. اگر به دنبال یک کالای پر فروش هستید و قصد دارید مشخصه های اصلی یک کالای پرفروش را مورد ارزیابی قرار دهید این مقاله را تا پایان دنبال کنید.

اسباب بازی پر فروش تولید کنیم؟

شناخت بازار هدف

1 – فیلیپ کاتلر پدر علم بازاریابی تاکید زیادی بر مفهوم بازار دارد بنابراین شناخت بازار هدف جایگاه ویژه ای دراین عرصه دارد. برای دستیابی به اطلاعات بازار همواره به دنبال آمارها باشید؛ توجه داشته باشید به دست آوردن اطلاعات و آمارهای خیلی دقیق ممکن است وقت تحقیق بازار شما را تلف کند بنابرین آمارهای نزدیک هم می تواند در تصمیم گیری موثر باشد. از این منظر فراوانی جمعیت بازار هدف یکی از این مولفه هاست؛ اینکه محیط بازار هدف چه تعداد جمعیت را در بر میگیرد نکته حائز اهمیت است. تراکم جمعیت، میزان درآمد، ترکیب جمعیتی، در برخی موارد قومیت و مذهب، نوع مشاغل جمعیت هدف و اینکه روندهای جمعیتی در چه وضعیتی قرار دارد نیز از جمله نکات محیط بازار هدف است. روندهای جمعیتی البته مولفه های خود را هم دارد که شامل پارامترهایی نظیر سالمند شدن، پیک جمعیتی و ساختار خانواده است. در نهایت می توانید با در نظر گرفتن این عوامل و همچنین قدرت خرید جمعیت هدف، تصمیم گیرندگان خرید به یک فرمول دست پیدا کنید تا رابطه جمعیت بازار هدف و محصول مورد نظر محاسبه و به میزان فروش تقریبی در یک بازه زمانی مشخص برایتان هویدا شود. اگر در یک جمله بازار هدف را بخواهیم توصیف کنیم اینگونه است که هر چه بازار هدف بزرگتر باشد جمعیت بیشتری اقدام به خرید خواهند کرد. همین مولفه بسیاری از تولیدکنندگان و فعالان را متقاعد کرده که بازارهای جدید جهانی را هم مورد ارزیابی قرار دهند، عراق، ارمنستان، ازبکستان، جمهوری آذربایجان، عمان و امارات متحده عربی از جمله این بازارهای جدید هستند.

اسباب بازی پر فروش تولید کنیم؟ 2

جمعیت بازار هدف

2 – وقتی صحبت از اسباب بازی است لازم است آمار جمعیت بازار هدف مورد تحلیل قرار گیرد. پیمایش حاضر نشان می دهد پرفروش ترین اسباب بازی ها مربوط به گروه سنی 0 تا 3 سال است. بر این اساس گروه های سنی 3 تا 6 سال، 7 تا 12 سال، 13 تا 18 سال، و 18 سال به بالا شانس کمتری برای یک محصول پر فروش را در بر می گیرد. انتخاب محصول با ویژگی هایی که فعالان را به استراتژی اقیانوس آبی نزدیک کند نیز حائز اهمیت است. اینکه دسته بندی و حوزه کالایی محصول مورد نظر به گونه ای انتخاب شود که رقیب نداشته باشد و یا کم رقیب باشد باعث می شود سهم بازار تا حد زیادی قابل پیش بینی تر باشد. بدیهی است یک کالای پر فروش بی رقیب بهتر از یک کالای پر فروش با رقبای زیاد است.

اسباب بازی پر فروش تولید کنیم؟ 3

رده قیمتی کالا

3 – یکی دیگر از پارامترهای مهم در دستیابی به یک بازار پایدار دستیابی به رده قیمتی کالا است؛ پیمایش حاضر و بررسی های میدانی نشان می دهد دو گروه قیمتی می توان در این خصوص در نظر گرفت؛ کالاهایی با قیمت زیر پنجاه هزار تومان و کالاهایی با قیمت حدفاصل 50 تا یکصد هزار تومان بهترین رده قیمتی برای دستیابی به فروش با تیراژ بالاست. سیاست های قیمت گذاری، در نظر داشتن قدرت خرید بازار هدف از جمله مواردی است که می تواند راهگشای سیاست های قیمت گذاری برای محصول باشد. بر این اساس کنترل هزینه ها و مراقبت از قیمت تمام شده کالا الویت شایانی دارد.

اسباب بازی پر فروش تولید کنیم؟ 4

برنامه ریزی برای ساخت و تولید

4 – برنامه ریزی برای ساخت و تولید نیز یکی دیگر از پارامترهای تاثیر گذار برای دستیابی به یک محصول پر فروش است. همواره باید در نظر داشته باشید محصول مورد نظر سرمایه مناسب یا کمتری به خود اختصاص دهد. هزینه های قالبسازی و هزینه تولید به طور قابل ملاحظه ای می تواند میزان مصرف سرمایه اولیه را افزایش دهد بنابراین لازم است محصولی انتخاب شود که سرمایه کمتری را در بر گیرد.

اسباب بازی پر فروش تولید کنیم؟ 5

لزوم توجه به خط مونتاژ تولید

5 – یکی از مراحل تولید که تاثیر زیادی بر هزینه و قیمت تمام شده هر محصولی است خط مونتاژ است. توجه داشته باشید برخی محصولات ممکن است هنگام تولید قابلیت مونتاژ داشته باشند و برخی دیگر ممکن است نیاز به انتقال به انبار نیمه ساخته دارند تا در سالن مونتاژ محصول را تکمیل کنند. از این منظر است هنگام انتخاب محصول می توان به هزینه های مونتاز و یا به عبارتی محصولی طراحی و انتخاب کنید که هزینه مونتاژ پایینی را به خود اختصاص دهد.

اسباب بازی پر فروش تولید کنیم؟ 6

لزوم توجه به اندازه و ابعاد فیزیکی محصول

6 – اندازه فیزیکی محصول نیز یکی دیگر از پارامترهای مهم در طراحی یا انتخاب است، بدیهی است اگر اندازه (سایز) محصول نامناسب باشد شانس کمتری برای رقابت دارد. دلیل اصلی این آیتم این است که تولید کننده همواره باید نگاهی به واردات کالاهای به بازار هدف داشته باشند. بر این اساس اگر سایز محصول کوچک باشد رقابت با محصولات چینی را سخت و سخت تر می کند زیرا کالاهای با اندازه کوچک هزینه حمل ناچیزی به خود اختصاص داده و قیمت مناستری خواهد داشت. از طرفی دیگر اگر اندازه محصول بزرگ باشد قیمت تمام شده به حدی بالا خواهد رفت که قدرت رقابت را از خود سلب می کند. بنابراین لازم است تاثیر فعالیت واردکنندگان اسباب بازی مورد تحلیل قرار گیرد.

اسباب بازی پر فروش تولید کنیم؟ 7

توزیع و پخش محصول

7 – پس از تولید و آماده سازی محصول نهایی اولین قدم توزیع محصول است. توجه داشته باشید هر محصولی که عرضه گسترده تری را به خود اختصاص دهد شانس بیشتری برای فروش و سودآوری را فراهم خواهد کرد. بنابراین ضمن در نظر گرفتن شرایط بومی و همخوانی محصول با محیط هدف کانالهای توزیع را تقویت کنید تا بیتشر در معرض بازار هدف قرار گیرد.

اسباب بازی پر فروش تولید کنیم؟ 8

برندینگ

8 – دنیای فعلی دنیای برندها و شخصیت هاست؛ اساسا اگر برای محصول مورد نظر کاراکتر و شخصیت مناسب طراحی و پیش بینی شود عواید ناشی از این پدیده دو چندان خواهد شد. در بسیاری موارد موفقیت یک محصول را در تکرار فروش و پایدار بودن بازار آن مورد سنجش قرار می دهند. طراحی کاراکتر جذابیت بیشتری برای محصول به همراه دارد و موجب می شود بازار هدف ارتباط موثرتری با محصول و مجموع محصولات یک شرکت به همراه داشته باشد.

تحلیل بازار و تمرکز بر داده های آماری روز بروز اهمیت موجه تری میابد؛ چه اینکه اگر بازار مورد ارزیابی دقیق قرار نگیرد آسیب تولید یا خدمت، آینده درخشانی رقم نخواهد زد. شناخت بازار، تحلیل موقعیت، جایگاه یابی، بررسی و شناخت رقبا پیش نیاز تولید و ورود به بازار است که هرگز نباید فراموش شود.

نویسنده : محمد حسین نخ چی،خانجانی

درباره نویسنده :

دیدگاهتان را بنویسید